Full rulle i maj och juni

Har just bokat biljetter till Betnérs besök i Eskilstuna den 25 maj, därefter har jag även bokade biljetter till Stephen Lynch den 9 juni på Chinateatern.

Den här gången höll jag igen och beställde bara biljetter till mig själv och de som faktiskt har “tjingat” biljetter .. så det blev 5 av varje. Skulle det skita sig, att folk hoppar av eller får förhinder, så är det inte hela världen att bli av med 2 eller 3 biljetter — värre var det förra gången till Stephen Lynch, där jag efter avhopp blev sittande med 6 biljetter över, en snabb annons på Blocket och rundfrågande bland kompisar så kunde jag bli av med alla utom en, det kan jag leva med men 6 biljetter á 325kr är lite mycket.

Återigen i kontakt med Ticnet, dessa helvetets utsända, de har monopolställning och känner väl att de inte behöver göra så mycket med sin verksamhet, den tickar ju in pengar så varför laga något som inte är trasigt?
Well, om jag skulle få önska… så skulle jag göra om ganska många saker på deras sajt, bevakningar — där man skulle kunna bevaka en venue, allt som händer där hänger med i nyhetsbrevet .. då man kanske av närhet och nyfikenhet bokar/köper biljetter. Man skulle kunna bevaka artister/grupper så man får information om dessa när de befinner sig i landet eller turnerar runt.

Inget av detta finns i dag, det som finns är något slags vanilj-nyhetsbrev med melodifestival-skadad redaktör som bara lyfter upp dussin-artister som Carola, Christer Sjögren, Robert Wells och andra folkparksmongon som jag är föga intresserad av.

Det får till följd att jag oftast markerar Ticnets nyhetsbrev som läst, utan att ha läst det, tjoff rätt ned i det runda arkivet. Ibland tar jag mig tid att skumma igenom dem, för att snabb konstatera att jag inte är intresserad av var Håkan Hellström håller hus eller var Disney-on-ice framförs.

Så, om Ticnet eller hela TicketMaster koncernen skulle vilja ge sina kunder lite mer interaktivitet och få sina kunder lite mer pro-aktiva, här kommer råden;
Låt kunderna lägga upp profiler, artister och grupper, typer av evenemang och venues — gör kundanpassade utskick, vi har passerat in i 2000-talet med råge.
Öppna upp med publikt API, där venues och samtliga bokningsbara objekt är tillgängliga — ni skulle förlora ytterst lite trafik då den stora massa fortfarande skulle besöka och söka på Ticnet-sajten.

Jag blir faktiskt ganska irriterad varje gång jag tvingas använda Ticnet, när jag (åter)upptäcker hur jävla efter sajten är.