Irriterande, Telia

Man kan inte maila Telias kundtjänst hur som helst, jag försökte med support@telia.se och support@telia.com, fick studs på mailet, försökte igen med kundtjanst@telia.se och kundtjanst@telia.com och fick studs även där.

Jag har varit kund hos Telia sedan 1998, det har kostat lite mer men å andra sidan har jag haft täckning ute i obygder där andra med andra abbonemang inte haft en “pinne” mottagning, även utomlands har det fungerat bra.

Efter att ha fått lirka fram både användarnamn och lösenord till “Mina Sidor” hos Telia, så hittar jag ingenstans att ställa frågan “När kommer HTC Magic att dyka upp i ert sortiment?”, därför mailade jag i hopp om att kunna få ett kort svar.

Som det känns nu, så är Telia inte värt så mycket för mig längre.

Jag kanske byter till Tre, det har HTC Magic (Android-luren) jag är sugen på.

Update 2009-07-19: Nu fick jag som jag ville i alla fall, HTC Magic + Telia abb, genom att beställa luren på ThePhoneHouse och uppdatera/uppgradera mitt gamla abonnemang hos Telia. Jag är jättenöjd med luren och den motsvarar alla mina förväntningar, dock saknar jag ändå FM radio — jag brukade lyssna på P1 medan jag pendlar. Det har jag ersatt med podcasts, P1 Sommarpratare, P3 Dokumentär och diverse andra källor.

5 thoughts on “Irriterande, Telia

  1. Hej

    Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.
    Läste ditt blogg inlägg och kände genast att jag måste få ge en förklaring
    på varför vi inte har haft möjlighet att kunna ge dig ett svar på ditt mail.
    Telia hade under en period förra året en mycket stor mängd inkommande
    samtal till kundtjänsten varvid mail ingången till mobila kundtjänsten
    stängdes för att prioritera våra inringande kunder. Om mailingången
    Kommer att öppnas igen vet ingen tyvärr.

    För att svara på din andra fråga angående HTC Magic så har jag tyvärr
    inget besked att ge dig. Vi har inte fått indikation på om Telia kommer att
    ta in den i sitt sortiment eller inte. Man kan antagligen specialbeställa den i
    en Teliabutik men det är närmast en fråga för butikspersonalen.

    Mvh
    Anders Häll
    Telia Kundservice

    1. Hej Anders,
      Det jag reagerade på var att man inte kunde komma i kontakt med kundtjänst utan att ringa, eftersom mina frågor egentligen saknar prioritet, bara nyfikenhet, så provade jag att maila — det kanske skulle vara bra/praktiskt om ni satte upp något slags auto-reply på adresserna (och kanske fler) jag försökte nå, som informerar om att det inte går att nå kundtjänst den vägen och samtidigt slänga med ett telefonnummer eller url, i stället för att bara “bounce’a” mailen.

      Ang. HTC Magic, det känns som det kan bli aktuellt att byta operatör, om Telia inte tar in HTC Magic.

  2. Jag förstår din frustration helt och hållet och jag ska ta det vidare i min organisation om man inte kunde lösa det med ett auto-svar. Via http://www.telia.se/kontakt så kan man få fram vilka kontaktvägar som finns in till Telia. Man blir tyvärr en smula hemblind då man inte använder mail för att kontakta kundtjänst. Men det är utmärkt att vi har er, våra kunder för att göra oss uppmärksamma på våra fel och brister. Det uppskattas.

    Vad gällande HTC Magic så beklagar jag att ni väljer att byta operatör och därmed byta bort den erkänt goda täckning, service, funktionalitet som Telia trots allt står för, för att vi inte får tag på en produkt. Jag vill doch tillägga att så fort vi får information om produkten så får ni, våra kunder, informationen likaså.

    Mvh
    Anders Häll
    Telia Kundservice

Comments are closed.